Понеділок, 19.02.2018, 08:55
Вітаю Вас Гість | RSS

Голубнівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка здоров'я

Перша допомога при судомах

Судомами називають будь-яке скорочення м'язів, якщо воно відбувається мимоволі, без бажання людини. Єдиним винятком з цього правила є скорочення серцевого м'яза, яке хоча і не управляється свідомістю людини, але під визначення судоми не потрапляє.

Деякі експерти вважають слова "судома" і "спазм" синонімами, інші ж воліють застосовувати "спазм" як більш вузький термін, позначаючи їм лише такі судоми, які супроводжуються болем.
Судоми можуть з'являтися у людини з різних причин, серед яких - жар, електрична травма, епілепсія, гіпотонія, атеросклероз, перевтома, переохолодження, нестача деяких вітамінів 


Судоми м'язів ніг

Найбільш поширені судоми в м'язах ноги, частенько з'являються навіть у зовсім здорових людей. Тому, що при такій судомі чоловік продовжує перебувати у свідомості, надати собі першу допомогу він в повній мірі здатний самостійно. Необхідно схопити свою ногу в тому місці, де розташована уражена м'яз, руками, і однією з них зробити самомасаж м'язи схоплює рух, а інший - потягнути її від себе. Судома швидко відпустить.
Можна також сісти на підлогу і потягнути ступні в бік особи. Якщо це не виходить зробити силами одних м'язів ніг, то можна потягнути за ступні руками.
Трапляється, що судома ноги наздоганяє людини під час занять плаванням. У цьому випадку слід поплисти на спині і також потягнути за ступню рукою. Щоб цей прийом добре виходив, слід навчитися плавати на спині, після чого заздалегідь потренуватися в його виконанні.
Може судома ноги наздогнати і вночі, несподівано розбудови людини. Тоді покладіть на підлогу тканину, намочену холодною водою, і встаньте на неї ступень ураженої ноги. Таку ж тканину можна прикласти і до м'яза. Інший прийом, що допомагає при нічних судомах ноги, полягає в тому, щоб легко постукати себе по нижній частині хребта.
Не допустити рецидив судом ноги, який може трапитися через пару хвилин, можна, якщо лягти на диван, піднявши ноги. Корисно поряд з цим підкласти під них який-небудь м'який предмет.
Щоб судоми ніг не повторювалися надалі, слід обов'язково запивати будь-яку солону їжу величезним числом води і частіше тренувати ноги, наприклад, шляхом систематичного вчинення велосипедних прогулянок. Часто з'являються нічні судоми можна припинити, якщо перед сном приймати ванну і масажувати собі ноги.


Допомога при інших видах судом

Коли судоми з'являються унаслідок нападу епілепсії, людина втрачає свідомість,  тому не може надати самому собі першу допомогу. Це повинні зробити особи, які перебувають поруч. Ці особи зобов'язані терміново викликати лікаря, в цей самий момент же приступити до надання долікарської допомоги.
Не потрібно пробувати зупинити судоми утриманням рук і ніг потерпілого особи - цим можна нанести травму і йому і собі. Дві людини повинні схопити його так, щоб не перешкоджати мимовільним рухам, і перекласти вгору животом на підлогу. Голову слід підняти, розташувавши під нею подушку або будь-який інший м'який предмет рідних розмірів (можна згорнути куртку, ковдра). Якщо у хворого в величезних кількостях мимоволі виділяється слина, голову треба повернути набік, щоб вона стікала і потерпілий не подавився. Можна аналогічну подушку підкласти і під його ноги.
Якщо у потерпілого відкритий рот, то він може несподівано зімкнути щелепу і прикусити язика. Щоб цього не сталося, необхідно вставити між його зубами зім'ятий шматок тканини (підійде носовичок). Якщо ж щелепу вже щільно зімкнуті, пробувати її відкрити заборонено.
Слід запам'ятати (або зняти на камеру стільникового телефону) як проходив припадок, щоб після приїзду медичного експерта той міг скласти більш повне уявлення про події.
Судоми як прояв спека можуть з'явитися в осіб будь-якого віку, але особливо схильні до їх походженням діти. Такі судоми важливо вчасно знайти за показниками, які мають місце до їх настання. У хворого легко коливаються м'язи, закочуються очі, закидається голова. Шкіра може посиніти, а біля рота з'явитися піна.
У цьому випадку слід сісти на край дивана і покласти на нього постраждалого животом вгору так, щоб його голова опинилася на Ваших колінах. Так само, як при наданні допомоги потерпілому від епілепсії, голову хворого треба повернути набік. Не пробуйте стримувати руху потерпілого. Якщо його одяг щільно застебнута, розстебніть її. Щоб потерпілий не зачепив мимоволі скорочуються руками і ногами розташовані поруч тверді предмети, здатні заподіяти травму йому і оточуючим, такі предмети слід прибрати. В рот потерпілого вставте м'який предмет. При походженні піни або блювоти виділення слід безперервно витирати.
Напад судом, викликаний жаром, триває недовго - зазвичай близько трьох хвилин. Після того, як він закінчиться, слід терміново викликати лікаря. Поки він не прибув, ні за що не можна відходити від потерпілого. Якщо напад стався в приміщенні, слід почати його провітрювати. Щоб не стався новий напад, хворому потрібно дати жарознижуючі ліки.
Тому, що рецидив судом, викликаних жаром, може відбутися в будь-яку секунду, за хворим, схильним таким судом, слід здійснювати постійне спостереження аж до повного зникнення спека.


Судоми рук і пальців

Судома руки, пальців може з'явитися при довгому виконанні одноманітних рухів. Зараз найчастіше зустрічається причина таких судом - довга робота на клавіатурі комп'ютера. У цьому випадку роботу слід припинити, помахати рукою, поворушити пальцями, зробити їх самомасаж. Через пару хвилин роботу на клавіатурі можна буде відновлювати.

АНКЕТА «ПРОБЛЕМА ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК ДЛЯ УЧНЯ»

Мета: виявити в класному колективі учнів, які потребують протитютюнової, антиалкогольної та наркологічної допомоги; визначи­ти наскільки актуальні для даного класу проблеми алкоголю, тютюнопаління та вживання наркотиків.

 Вік учнів: від 13 років.

 Обладнання: роздруковані бланки анкети, ручки.

Інструкція: учень має відверто і чесно відповідати на запитання анонімної анкети, обираючи варіант відповіді, який співпадає з життям класу.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      1. Як ти гадаєш, скільки твоїх однокласників курять?

а) таких немає;

б)1—2 особи;

в) біля третини;

г)  біля половини;

д) більшість.

2. Скільки твоїх однокласників уживає спиртне?

а) таких немає;

б) 1—2 особи;

в) біля третини;

г) біля половини;

д) більшість.

3. Скільки твоїх однокласників хоча б раз спробували нарко­тики?

а) таких немає;

б) 1—2 особи;

в) біля третини;                                                                                                                                                                          

 г) біля половини;

д) більшість.

4. Скільки твоїх друзів уживають наркотики?

а) таких немає;

б) 1—2 особи;  

в) біля третини;

г) біля половини;

д) більшість.

5. Чи вважаєш ти паління анаші, марихуани, гашишу нарко­манією?

а) так;

б) ні.

6. Звідки ти одержуєш інформацію про шкідливий та небез­печний вплив наркотиків?

а) не одержую зовсім;

б) від батьків;

в) у школі;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          г)  з теле- і радіопередач;

д) газет, журналів;

е) від друзів;

ж) співробітників міліції;

є)  від нарколога;                                                                                                                                                                                                                                                          

й) інше (указати).

7. Яку інформацію ти вважаєш найцікавішою та правдивою?

а) отриману від батьків;

б) у школі;

в)  з теле- і радіопередач;

г) газет, журналів;

д) від друзів;  е) співробітників міліції;

ж) нарколога;

з) інше (указати).

8.   Що з перерахованого досить часто має місце у твоїй школі:

а) ображання особистості;  

б) бійки;

в) злодійство;

г) паління в будівлі школи;

д) вимагання грошей;                                                                                  

  е) уживання алкоголю;

ж) уживання наркотиків;

з) інші антигромадські вчинки (указати).

9. Після уроків ти відвідуєш:                                                                                                                                                                                                              

 а) факультативи в школі;

б) курси; 

в) спортивну секцію; 

г) кружки;

) нічим не займаєшся.

10. Для дозвілля й активного відпочинку у твоїй школі прово'дять:

а)  дискотеки;

б) «Вогники»;

в)  предметні тижні, вечори;

г)  спектаклі;                                                                                                                                                                                                                                                                               д)  спортивні змагання; 

е)  походи;

ж) не проводять нічого.

Обробка отриманих результатів.

Підрахувати відсоток учнів, відповівши на запитання по кожній по­зиції, враховуючи, що запитання 6—10 можуть мати кілька відповідей. Представити відповіді на питання 1 —3 у вигляді таблиць або діаграм. Скласти письмовий аналіз ситуації в класі, відповівши на запитання:

1. Чи існує у вашому класі «наркогенний ризик»? (Відповідь вважається позитивною, якщо на запитання 1—3 біль­шість учнів обрали відповідь в), г), а на запитання 5 — варіант б).

2. Чи існує наркогенний ризик для учнів класу?

(Відповідь уважається позитивною, якщо на запитання 4 більшість учнів обрали варіант б), в), г), д), а на запитання 5 — варіант б.)

3. Що є основним і що — достовірним джерелом інформації про шкоду наркотиків?                                                                                                                                                                                                                                

(Об'єктивну картину визначити за кількістю учнів, обравши той чи інший варіант із запитань 6, 7.)

4. Які правопорушення мають місце у школі?

(Об'єктивну картину визначити за кількістю учнів, обравши той чи інший варіант із запитання 8.)

5. Чи цікаво школярі проводять вільний час?

(Об'єктивну картину визначити за кількістю учнів, обравши той чи інший варіант із запитань 9, 10.)

 

   

Профілактика простудних захворювань

         Незважаючи на спекотні літні дні, не за горами вже й осінь, а за нею - зима. Тому саме час задуматися про профілактики простудних захворювань, особливо у школярів, адже вони найбільш уразливі. На підставі статистики лікарі з'ясували, що на простудні захворювання (в тому числі і грип) діти хворіють в п'ять разів частіше, ніж будь-якими іншими інфекційними захворюваннями.А якщо врахувати, що до справжнього моменту вчені вже відкрили понад двох сотень видів інфекцій, що викликають простудні захворювання, то стає зрозумілим, що з початком навчального року профілактика простудних захворювань у школярів має стати для батьків основним пріоритетом. Хоча, звичайно, профілактика не зашкодить всім нам.Якщо ж не встигли подбати про профілактиці простудних захворювань заздалегідь, у боротьбу з уже підхопленою інфекцією вступати потрібно при перших ознаках захворювання. Такі своєчасні екстрені заходи дуже часто допомагають впоратися із захворюванням буквально за пару днів. Між іншим, грип - це теж одна з форм ГРВІ (саме так ми найчастіше узагальнено називаємо простудні захворювання, і саме цей діагноз найчастіше нам ставить терапевт). І все ж лікарі завжди виділяють грип серед інших вірусних простудних захворювань в окрему групу. Сам по собі вірус грипу набагато агресивніше, так що хвороба протікає важче, та й імовірність ускладнень набагато вище. Для лікування грипу крім звичайних ліків від застуди, необхідно застосовувати ще й антивірусні препарати, а також дотримуватися постільного режиму.

     Застудні захворювання зазвичай починаються поступово : з'являється неприємне першіння в горлі, виникає відчуття деякого дискомфорту в носі. Температура тіла зазвичай рідко піднімається вище 37,5 градусів. Зате повноцінний нежить і хворе горло вам забезпечені. Грип же обрушується на нас відразу: начебто ще вранці ви відчували себе здоровим і повним сил людиною, а в обід вже розколюється голова, ломить м'язи, сильно морозить. При цьому температура різко підскакує до 38 градусів. А ось сильного нежитю при грипі, навпаки, практично не буває. Пускати грип на самоплив дуже небезпечно: при незавершеному або недостатньому лікуванні він здатний привести до більш важких захворювань: пневмонії, ускладненням на серце, нирках.Початок осені і зима - період підвищеної соціальної активності у школярів. Початок навчального року, секції та гуртки - все це підвищує небезпеку виникнення простудних захворювань, оскільки дуже велика вірогідність контакту з вже хворими однокласниками. Причому небезпеку наражаються саме соціально активні діти, які за день встигають відвідувати не, тільки загальноосвітню школу, а й ще кілька громадських місць. Тут просто необхідна профілактика.Найпоширенішим і досить дієвим засобом традиційно є вітаміни. Зараз у продажу досить багато хороших комплексних вітамінів. Вони допомагають дітям легше переносити навантаження навчального року, підтримують їх імунітет і скорочують період відновлення після вже перенесених захворювань. Тільки при виборі вітамінів обов'язково звертайте увагу на ту інформацію, яка нанесена на етикетку - купуйте вітаміни, які підходять вашій дитині за віком і ступеня його активності.

       А тепер про деякі загальні заходи попередження захворюваності на ГРВІ у школярів. Завжди ретельно стежите за тим, щоб діти не ходили з мокрими ногами. Цим грішать і першокласники, і діти старшого шкільного віку. А якщо це вже сталося, краща профілактика можливої ??застуди - зігріваючі ванночки для ніг. Для їх приготування в гарячій воді розчиняють в рівних кількостях гірчичний порошок і соду. Після ванночки потрібно насухо витерти ноги і одягти махрові або вовняні шкарпетки. Такі ванночки для ніг будуть корисні, звичайно ж, і дорослим.

        Для попередження розвитку простудного захворювання в тому випадку, якщо ваша дитина сильно замерз або вже з'явилися перші ознаки захворювання , корисна буде гаряча ванна. Але обережніше: гарячі ванни протипоказані при високій температурі, а їх часте застосування в таких «профілактичних» цілях сильно сушить шкіру.У холодну пору року в будинку обов'язково повинні бути вітамінні напої.Мова йде, звичайно ж, не про газованих напоях, куплених в супермаркеті. Кращий варіант - це приготовлені вдома чаї і морси. Найпростіший варіант приготування морсу - взяти варення і розвести його гарячою кип'яченою водою. Хоча краще, звичайно, готувати морс із заморожених ягід, додавши в нього мед.Зміцненню імунітету сприяють також чаї з трав - материнки, чебрецю, іван- чаю, м'яти, листя малини, календули, ромашки, смородини, липового цвіту. Такий чай можна заварювати як в суміші, так і окремо. Для кращого результату пити такий чай потрібно по 2-3 склянки на день протягом місяця.Якщо профілактика не допомогла, і ваша дитина все-таки захворів, не відкладайте в жодному випадку візит до лікаря. Для полегшення симптомів захворювання крім призначених лікарських засобів можна користуватися і народними засобами. Наприклад, інгаляції. Тут можна застосовувати безсмертник і деревій, листя евкаліпта, перцеву м'яту, ромашку і календулу. Заваривши трави у фарфоровому чайничка з носиком і перевіривши температуру пари, попросіть вашого дитини, обхопивши носик чайника губами, вдихати ротом ароматний пар, видихаючи його через ніс. Слідкуйте, щоб пара був саме приємно гарячим.При нежиті часто прикладають зварені круто яйця або відварну картоплю до носових пазух. Природно, потрібно обов'язково дивитися, щоб вони саме гріли, але ніяк не обпалювали.Під час сезонної епідемії грипу спробуйте привчити своїх домочадців вдихати по 10-15 хвилин двічі на день пари свіжо-натертого часнику або цибулі. А ще взимку дуже корисно їсти мед у чистому вигляді або розчиняти його в трав'яному чаї, температура якого не вище 70 градусів.

Підготувала медична сестра Голубнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів  Любов Леонідівна

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728

Copyright MyCorp © 2018
uCoz