Понеділок, 19.02.2018, 08:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Голубнівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Конспекти уроків

Головна » Файли » Мої файли

Матеріали семінару вчителів предмета «Захист Вітчизни» 18 грудня 2014 року
31.12.2015, 11:02

Свою Україну любіть.

Любіть її... Во врем'я люте.

В останню тяжкую минуту

За неї Господа моліть.

                                                       Т. Шевченко

      

Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може.

                                                       Д. Байрон

 

          Задля батьківщини треба жертвувати навіть славою.

                                                       Латинське прислів’я

 

Патріотизм — це не любов до ідеї, а любов до вітчизни.

                                                       В. Распутін

 

       
   
 
     

 Тема. Роль і місце предмета «Захист Вітчизни» у вирішенні навчально-виховних завдань школи

Мета. Ознайомити учасників семінару з викладанням предмету «Захист Вітчизни» та із формами і методами військово-патріотичної роботи у навчальному закладі

 

Завдання. Розробити методичні рекомендації щодо викладання теми «Ручні гранати, поводження з ними, догляд та зберігання, прийоми й правила метання ручних гранат».

Учасники:

  • директор Голубнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів;
  • заступник директора з навчально-виховної роботи Голубнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів;
  • методист та учителі району предмету «Захист Вітчизни».

 

База проведення: Голубнівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

ПЛАН

проведення семінару вчителів предмета

«Захист Вітчизни» з теми

«Роль і місце предмета «Захисту Вітчизни» у вирішенні навчально-виховних завдань школи»

І. Організаційний блок

1. Реєстрація учасників.

В. Кардаш, керівник районного методичного обєднання вчителів предмета «Захист Вітчизни»

2. Відкриття семінару.

В. Заяц, методист районного

методичного кабінету

3. Привітання учасників семінару, знайомство з навчальним закладом

І.Славинський, директор Голубнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

ІІ. Теоретичний блок

1. Роль і місце предмета «Захисту Вітчизни» у вирішенні навчально-виховних завдань школи.

І. Славинський, директор Голубнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

2. Патріотичне виховання учнівської молоді в умовах сучасного навчального закладу.

Н.Сидорчук, заступник директора з навчально-виховної роботи Голубнівської ЗОШ І-ІІІ ст

ІІІ. Практичний блок

1. Відкритий урок по темі: «Ручні гранати, поводження з ними, догляд та зберігання»

В. Марчук, вчитель предмета «Захист Вітчизни» Голубнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

ІV. Рефлексійний блок

1. Підготовка та проведення місячників оборонно-масової роботи в загальноосвітньому навчальному закладі

Обмін досвідом. Вчителі предмета «Захист Вітчизни»

2.Підбиття підсумків роботи семінару. Вироблення  рекомендацій.

В.Кардаш, керівник районного методичного об’єднання вчителів предмета «Захист Вітчизни»

         3. Обговорення та аналіз результатів змагань у Спартакіаді допризовної та призовної молоді.

                                                   В. Заяц, методист районного

методичного кабінету

 

               Марчук В.М.,

учитель предмета «Захист Вітчизни» 

Голубнівської  ЗОШ      І-ІІІ ступенів

 

Мета: ознайомити учнів із призначенням, бойовими властивостями,  загальною будовою ручних осколкових гранат та поводження з гранатами, доглядом та зберіганням;

розвивати логічне мислення, акуратність, відповідальність;

виховувати гідних захисників Вітчизни

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Наочність: плакати та учбові гранати

                                          Хід і зміст уроку

І. Вступна частина:

- шикування;

- рапорт

ІІ. Повторення стройових вправ на місці.

ІІІ. Основна частина:

3.1 Призначення, бойові властивості, загальна будова ручних осколкових гранат

Розповідь вчителя:

Ручна осколкова граната (лат. granatus — зернистий) — вибуховий боєприпас, призна­чений за допомогою ручного метання для ураження живої сили і бойової техніки про­тивника осколками й ударною хвилею, що створюються при вибуху. Застосовують їх у ближньому бою (під час атаки, в обороні, в окопах, сховищах, населених пунктах, лі­сах, горах). Крім бойових, є також навчальні та навчально-імітаційні гранати, які засто­совують у військових частинах з метою навчання. Бойові гранати фарбуються в зелені кольори — від світло- до темно-зеленого, а навчально-імітаційні гранати — у чорні кольори. Крім того, вони мають у нижній частині отвір. Бойовий запал не має забарв­лення. В навчально-імітаційного запалу кільце чеки й нижня частина притискного ва­желя пофарбовані в червоні кольори.

Залежно від дальності розлітання осколків гранати поділяють на наступальні1 та оборонні. Середня дальність метання ручних осколкових фанат складає 30-50 м, про­титанкових — 15-20 м. Під час вибуху утворюється велика кількість осколків, що роз­літаються у різні боки. Гранати РГД-5, РГ-42 і Ф-1 безвідмовно вибухають у будь-якому середовищі: болоті, снігу, воді тощо.

Ручну гранату РГД-5 використовують під час наступу, тому що її осколки уража­ють живу силу в радіусі до 25 м, а гранату Ф-1 — в обороні, оскільки її радіус ураження сягає до 200 м. Середня дальність кидка гранати РГД-5 становить 40-50 м, тоді як гра­нати Ф-1 — 35^5 м. Маса заряджених гранат: РГД-5 — 310 г, Ф-1 — 600 г.

3.2. Загальна будова ручних осколкових гранат.

Граната складається з металевого корпуса або з інших легких матеріалів високої питомої міцності, заряду вибухової ре­човини і підривана (запалу). Ручні осколкові фанати укомплектовані модернізованим запалом до ручних гранат (УЗРГМ). Час горіння сповільнювача в таких гранат, як РГД-5 і Ф-1 — 3,2-4,2 с. Сучасні ручні гранати бувають різної форми, масою від 0,3 до 1,2 кг, під час вибуху утворюють до 3 тис. осколків, радіус їхньої забійної дії — 5-200 м (іл. 25.1).

На відміну від гранати РГД-5, ручна осколкова граната дистанційної дії Ф-1 вико­ристовується для знищення живої сили, переважно в оборонному бою.

Метати цю гранату можна з різних положень, але лише з-за укріплення — бойової машини піхоти (бронетранспортера) чи танка (самохідної артилерійської установки), оскільки радіус дії осколків при вибуху гранати сягає 200 м.

   Іл. 25.1. Ручні протипіхотні осколкові гранати: І — кільце запобіжної чеки; 2 — спусковий важіль запалу: 3 — корпус: 4 — вибуховий заряд: 5 — запал

3.3. Поводження з гранатами, догляд та зберігання.

Гранати надходять у війська в дерев'яних ящиках, причому гранати, рукоятки та запали упаковуються окремо в мета­левих коробках. Запали зберігають у герметичній упаковці в ящиках разом з гранатами. Для відкриття коробок в ящик укладається спеціальний ніж. На стінках і кришці ящика наносять маркування із зазначенням кількості гранат у ящику, їх маси та найменування гранат і запалів, номера заводу-виготовлювача, номера партії гранат, року виготовлен­ня та знака безпеки. Всі запаси гранат і запалів, крім тих, що носять, зберігають у за­водській упаковці.

Особливості організації  виконання вправ з метання ручних гранат. До метан­ня бойових грана і допускають тих, хто успішно вивчив їх будову , вимоги техніки без­пеки, знає умови вправ та правильно виконав вправи з метання навчальних і навчально-імітаційних гранат.

Навчальні вправи з метання ручних гранат призначені для навчання особового складу метанню ручних наступальних і оборонних гранат з різних положень у пішому порядку та з бойових машин.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Що називають ручною осколковою гранатою?

2. У який колір фарбують бойові гра­нати?

3. Які бойові властивості ручних осколкових гранат вам відомі?

4. Розкажіть товаришу про будову ручних осколкових гранат.

5. Яке призначення ручних оскол­кових гранат?

6. У якому виді бою та де застосовують ручні осколкові гранати?

7. Які ще є гранати крім бойових, у який колір їх фарбують?

8. Яка дальність розлі­тання осколків ручної гранати РГД-5 та гранати Ф-1?

9. Яка середня дальність ки­дання ручних осколкових та протитанкових гранат?

10. Яка маса заряджених гранат?

 

V. Підведення підсумків уроку та виставлення оцінок

 

Рекомендації семінару вчителів предмета

«Захист Вітчизни» з теми

«Роль і місце предмета  «Захисту Вітчизни» у вирішенні навчально-виховних завдань школи»

с. Голубне 18 грудня 2014року

Військово-патріотичне виховання – комплекс заходів щодо формування в учнів особистісних якостей, необхідних для захисту Вітчизни, духовної та психологічної готовності захищати українську державу, її територіальну цілісність, інтереси народу України. Нашу молоду незалежну державу недостатньо просто любити, про неї потрібно дбати, вчити молоде покоління боронити її.

Учителям предмета «Захист Вітчизни» у практичній діяльності рекомендується:

1.                      Активізувати пропагандистську роботу з питань військово-патріотичного виховання.

2.                      Акцентувати свої зусилля на підготовці морально-вольових якостей учнів. Належну увагу слід приділити вивченню гімну України, військової присяги, історії розвитку Збройних Сил України.

  1. Організовувати проведення комплексних уроків з предмету «Захист Вітчизни» ігровим та змагальним методом.
  2. Створити умови для поєднання фізичного та військово-патріотичного виховання старшокласників.
  3. З метою відродження національних свят та обрядів популяризувати кращі здобутки національної культури та духовної спадщини, проводити фестивалі та конкурси серед дітей та молоді.

 

Рекомендована література

  1. Виховання національно свідомого, патріотично зорієнтованого молодого покоління як чинник забезпечення національних інтересів України: аналітико-інформаційні матеріали. – К.: Державний довідник проблем сім’ї та молоді, 2003. – 191 с.
  2. Гавлітіна Т.М. «Національно-патріотичне виховання учнів за умов реалізації регіональної програми розвитку позашкільних  навчальних закладів Рівненщини» // Світ виховання. – №1. – 2004р. – с.42
  3. Дем’янюк Т. Виховання гуманістично-спрямованої особистості: Навчально-методичний посібник. – Рівне: Волинські обереги, 2011. -236 с.
  4. Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена спільним наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27.10.2009 № 3754/981/538/49.

5.    Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243.

6.    Програма національного виховання учнівської  молоді Рівненщини/ Методичний вісник.- Рівне -2007

  1. Скрипиць М. Ростимо патріотів України // Освіта. – 1999. – № 40. – С.6.
  2. Сухомлинська О. Національна система виховання // Педагогічна газета. – 2000. – № 5. – С. 4.

9.    Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві // Вибр. твори: В 5 т. – К., 1976.  

 

Категорія: Мої файли | Додав: golubnivska
Переглядів: 109 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2018
uCoz